Тарас Шевченко про реінкарнацію душі


Шевченко Тарас

Прочитаний :  2412


Шевченко Тарас :: "Мені здається, я не знаю..."

Творчість | Біографія | Критика

"Мені здається, я не знаю..."

***

Мені  здається,  я  не  знаю,
А  люде  справді  не  вмирають,
А  перелізе  ще  живе
В  свиню  абощо  та  й  живе,
Купається  собі  в  калюжі,
Мов  перш  купалося  в  гріхах.
І  справді  так.  Мені  байдуже
За  простих  сірих  сіромах,—
Вони  і  господом  забуті!
Так  що  ж  мені  тут  гріти-дути!
А  де  оті?..  Невже  в  сажах
Годує  хам  собі  на  сало?
А  може,  й  так?  Добра  чимало
Вони  творили  на  землі,
Ріками  сльози  розлили,
А  кров  морями.  Люде  знають,
Кого  годують,  доглядають.
І  що  ж  ви  скажете:  за  славу
Лили  вони  моря  кроваві
Або  за  себе?  Ні,  за  нас!
За  нас,  сердешних,  мир  палили!
Поки  їх  в  саж  не  засадили.
Якби  не  те,  то  певне  б  пас
Свинар  в  толоці.  Кляті!  кляті!
Де  ж  слава  ваша??  На  словах!
Де  ваше  золото,  палати?
Де  власть  великая?  В  склепах,
В  склепах,  поваплених  катами,
Такими  ж  самими,  як  ви.
Жили  ви  лютими  звірми,
А  в  свині  перейшли!..
Де  ж  ти?
Великомучениче  святий?
Пророче  божий?  Ти  меж  нами,
Ти,  присносущий,  всюди  з  нами
Витаєш  ангелом  святим.
Ти,  любий  друже,  заговориш
Тихенько-тихо...  про  любов
Про  безталанную,  про  горе;
Або  про  бога  та  про  море,
Або  про  марне  литу  кров
З  людей  великими  катами.
Заплачеш  тяжко  перед  нами,
І  ми  заплачемо...  Жива
Душа  поетова  святая,
Жива  в  святих  своїх  речах,
І  ми,  читая,  оживаєм
І  чуєм  бога  в  небесах.
Спасибі,  друже  мій  убогий!
Ти,  знаю,  лепту  розділив
Свою  єдину...  Перед  богом
Багато,  брате,  заробив!
Ти  переслав  мені  в  неволю
Поета  нашого,—  на  волю
Мені  ти  двері  одчинив!
Спасибі,  друже!  Прочитаю
Собі  хоть  мало...  оживу...
Надію  в  серці  привітаю,
Тихенько-тихо  заспіваю
І  бога  богом  назову.

[Перша  половина  1850,
Оренбург]

Коментарі

Популярні публікації