Тимошенко выступила на Ялтинской конференции. Заочно

Ua-today.com | Новости Украины 2013/9/20 14:03:19 

Экс-премьер-министр Юлия Тимошенко обратилась к участникам 10-й Ялтинской встречи «Украина и мир в эпоху перемен: факторы успеха».

Публикуем на языке оригинала."Шановні пані та панове!
Я вдячна за можливість звернутися до вас з-за ґрат, як людина, яка завжди була та відчуває себе вільною. Кажуть, що ув'язнення - особливо коли ти опинилась на ґратами несправедливо, за свою політичну позицію - змушує душу черствіти. Мій дух, я можу сказати це напевне, не ослаб внаслідок кафкіанського суду та ув'язнення. Навпаки, він звільнився, адже мене змусили зосередитись на важливому, на тому, що є найбільш гуманним і найбільш справжнім - на роздумах про мою країну. Моє внутрішнє відчуття свободи дає мені право говорити з вами відверто та відповідально.
Протягом двох років я ні однієї хвилини не відчувала себе самотньо, наодинці з важкими викликами та випробуваннями. Біла орхідея від Далі Грібаускайте, короткі звістки від Карла та Елмара, неочікуваний візит підтримки Штефана до моєї камери у Лук'янівці та теплі зустрічі з президентами Коксом та Кваснєвським, листи солідарності від багатьох світових лідерів - усе це для мене було не лише жестами особистої підтримки, але солідарністю де-факто та підтримкою моєї рідної України - держави, що належить до Європи та заслуговує на кращу долю.
Ця європейська перспектива твориться нами тут і зараз, і саме від нас залежить яким буде результат цього процесу. Угода про Асоціацію створює можливість змін зсередини, які вже давно на часі, але сама по собі не гарантує їх. Авторитаризм, неповага до верховенства права та прав людини, погане економічне управління не зникнуть самі по собі лише тому, що існує підписана Угода.
Саме тому я хочу закликати вас подивитися далі, за 2013 рік. Без створення умов задля послідовної та ефективної імплементації Угоди, вона, на жаль, може перетворитися на черговий втрачений шанс.
Я вважаю, що наступні політико-правові та інституційні зміни є обов'язковими:
Виборче законодавство
Я хочу особливо наголосити на пріоритеті створення виборчої системи, що викликає довіру, та правил виборів (Виборчого кодексу) Президента та Парламенту, що відповідають європейським стандартам. Захистити наш Європейській вибір, звести до мінімуму ризик масштабних фальсифікацій та покласти край авторитарному дрейфу, я переконана, можна тільки спільними, прозорими та інклюзивними зусиллями за допомоги та сприяння Євросоюзу та Ради Європи.
Референдум
Треба усунути ризик використання інструменту референдуму в умовах непоінформованого суспільства та все більш авторитарної політичної системи. Я підтримую висновки Венеціанської Комісії щодо Закону про референдум, прийнятого в неконституційний спосіб. Я наполягаю на тому, що ми повинні докласти всіх можливих правових і політичних зусиль, щоб скасувати його.
Конституція
Конституцію мають розробляти не кишенькові зібрання, як це відбувається зараз, а відкритий та прозорий форум. Найбільш шановані експерти з конституційного права, представники всіх парламентських політичних партій та громадянського суспільства повинні стати ядром таких зборів. Робота цього форуму має доповнюватися високоякісною публічною дискусією із залученням експертів Ради Європи та Венеціанської комісії. Конституцію не можна змінювати в обхід парламенту. Будь-які зміни до Конституції мають бути результатом широкого політичного консенсусу влади, опозиції та громадянського суспільства. Конституцію не можна змінювати в умовах авторитаризму.
Механізм для імплементації Угоди
Я впевнена, що інституційний механізм для імплементації Угоди про асоціацію та Поглиблену і всеохоплюючу зону вільної торгівлі може бути створений на основі моделі горизонтальної координації, запропонованої моїм Урядом у 2008-2010 роках. Зважаючи на потребу глибокої регуляторної конвергенції в рамках поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі, необхідно суттєво посилити роль парламенту та запровадити інституційний місток для консультацій та координації між профільними комітетами Верховної Ради та Кабінетом Міністрів. Громадянське суспільство має бути гарантом незалежного моніторингу.
Суспільство цінностей та права
Європейський Союз є спільнотою цінностей та права. Україна може бути прикладом успішної європеїзації для своїх громадян та для наших безпосередніх сусідів лише за умови впровадження та зміцнення європейських цінностей та верховенства права. Я вважаю, що це і є основним фактором спільного успіху України та Європейського Союзу.
Мої дорогі друзі,
Я хочу, щоб ви знали, що я не зламалась і не піддалась почуттю образи або помсти. Що б не робили мої тюремники, їм не вдасться змусити мене деградувати, ні в моїх очах, ні в очах людей, які люблять і підтримують мене.
Я дякую Вам за солідарність!
Ми сильніші разом!
Я вірю в Європу! Я вірю в Європейську Україну!
Юлія Тимошенко
20 вересня 2013 року
м. Харків, Качанівська колонія"

Коментарі

Популярні публікації