Олексій Геращенко: Міністерство Фінансів Готує Свої Пропозиції Практично в Закритому Режимі

Олексій Геращенко: Міністерство Фінансів Готує Свої Пропозиції Практично в Закритому Режимі | VoxUkraine:

Олексій Геращенко міг би й простіше сформувати проблему. Наш бізнес не хоче нічого платити. Але прямо про це сказати не комільфо, тому говориться лабуда про лібералізм, ділову активність і т.п. 
Всі ті "консультанти" на зразок Павла Кухти говорять теоретично правильні речі, за які МВФ поставить "п'ятірку", але які не мають нічого спільного з нашою дійсністю. Як тільки "розумного консультанта" призначаємо в Мінфін чи Податкову, він починає співати протилежне, бо реалізація його "мудрих" початкових ідей грозить тим, що народ через місяць знесе і цей уряд, і цього президента, не кажучи вже про цих "реформаторів". 
Байки про те, що лібералізація умов ведення бізнесу призведе до збільшення податкових надходжень у майбутньому, красива для випускників західних бізнесшкіл, але нічим не підтверджена. 
В наших умовах оподаткування повинно бути не просто "простим", а середньовічним: індикта і евекта (податок з обороту на імпорт і експорт). Для роздрібної торгівлі об'єкт оподаткування - довжина прилавку або торгова площа. Для будівництва - кошторисна вартість об'єкта. Для "паперових фірм", що фактично не мають активів, не рахуючи орендованого офісу та комп'ютера, податок з обороту повинен бути не меншим за 30%. 
ЄСВ та ПДФО треба ліквідувати, а ПФ фінансувати як частину надходжень від податків з обороту. Єдине місце, де треба залишити ПДВ, і де він буде працювати, як у Європі, це промисловість. Але з умовою прямих поставок, тобто від виробника чи імпортера до виробника. Якщо між ними вклинюється посередник, то він не є платником ПДВ, а значить у покупця немає податкового кредиту. І ніяких тобі податкових накладних і електронного адміністрування! 
Сплату ПДВ треба розглядати, як привілей. Повинна бути нижня планка (мінімальний оборот), що дає право бути платником ПДВ, тобто малі підприємства у більшості випадків платниками ПДВ не будуть. Дуже вже складно його адмініструвати, тому тут потрібна окупність. Але для виробників високотехнологічної продукції будуть винятки. 
Також повинні оподатковуватися дивіденди, там де вони виплачуються, плата за землю взагалі і плата за землі сільгоспкористування. Зберігаємо коефіцієнт 0.85 для операцій з нерезидентами та 6% з фрахту. Плюс рентні платежі та плату за перекачку нафти, газу і аміаку. Плюс акциз на гріховні товари (спиртне, пиво і тютюн) і плата за казино і гральні автомати. Ось загалом і все. 
Щодо кумулятивного ефекту з податку з обороту, тобто коли податок "крутиться" на податок в результаті перепродаж одного й того ж товару посередниками. Тут вихід один - прямі поставки і ніяких посередників. А як же дистрибуція? А дуже просто: дистрибутори не повинні бути іншими юрособами, тобто рух товарів відбуватиметься в межах консолідованого балансу, від головного підприємства до філії в регіоні, що має свій баланс, але не є юрособою. В межах консолідованого балансу немає реалізації, а значить немає і оподаткування. 
Залишилися хіба що специфічні операції типу біржових чи страхування, але там об'єкт оподаткування теж оборот. От тепер, здається, усе.

Коментарі

Популярні публікації