Агентура глубокого залегания - Пётр и Мазепа




Це вже історія. Красива, але історія. Були, звісно, і ідейні комуністи, і зазамбовані. Більшість відомої агентури - євреї з Росії чи їх діти. Це специфічна етно-релігійна група. Тут НКВД могло ще шантажувати родичами, що лишилася у "радянськім раю".
Але комунізм уже перегорів. Ще можна на Заході купитися на якусь ліву чи ультраліберальну ідею, як Сноуден, наприклад. Однак конвеєра вже нема. Росіяни можуть купити когось за гроші, або завербувати на компроматі.
Щодо російської агентури в Україні. Ніде в світі такої концентрації шпигунів у розрахунку на 1 кв.км чи на 1000 чоловік населення, немає. Шкодять вони нам? Так, шкодять. Як з ними боротися? Відкритістю!
Україна, як і інші пострадянські країни, вразливі до вербування російської агентури. У нас 8 млн. тільки етнічних росіян, а ще є російськомовні. Вразливість полягає в розмитій ідентичності, тобто будь-який українець чи просто російськомовний, хоч він і казах, може стати росіянином.
Тут можуть сказати, що розмита ідентичність то взагалі-то постмодернізм, з яким боротися неможливо... На це відповім, що як влучно виразився один з політологів, "Україна повертається з постмодернізму у модернізм". Це по-перше. По-друге, з розмитою ідентичністю теж можна боротися, позаяк вона не виникає сама по собі, а є продуктом конкуренції двох ідентичностей. Все в наших руках, все вирішується засобами пропаганди і контрпропаганди.
Нарешті, дрючок має два кінці. В Росії теж є кілька мільйонів українців та їх потомків. Їм теж можна прищепити українську ідентичність. Як і не українцям. Поки що цей процес стихійний, ми його бачимо на прикладі російських добровольців, що воюють в складі полку "Азов" проти росіян з іншого боку поребрика. Постмодернізм взагалі цікава штука.

Що нам потрібно для ефективної пропаганди і контпропаганди? На нашу думку потрібно:
1. Концепт (міфи, ідеї, ув'язані між собою в несуперечливу конструкцію, яка малює привабливу картину майбутнього, за яке треба боротися, і відповідним чином інтерпритує минуле).
2. Національна ідеологія, яка структурує концепти і дає відповіді на всі питання в рамках існуючої парадигми.
3. Оргструктури (державні і недержавні органи, що об'єднані єдиною ідеологією). Від Міністерства пропаганди (яке треба створити) до незалежних журналістів і блоґерів, які координуються відповідним чином.
4. Власне, самі пропагандисти. Сюди входять всі генератори, адаптери і транслятори ідей.

Генератор ідей - це інтелектуал, що розробляє концепт. Адаптер - висококваліфікований працівник оргструктури, що адаптує концепт під певну категорію споживачів, спрощуючи його і роблячи сприятливим певною аудиторією. Нарешті, транслятор - будь-хто, хто доводить адаптовані концепти до населення взагалі чи до певної соціальної або професіональної групи.

Коментарі

Популярні публікації